Brink CV-Techniek
- Website
- Huisstijl
- Mailing
Brink CV-Techniek is een gemoedelijk service- en onderhoudsbedrijf met een persoonlijke aanpak. Vanuit het hart van Amersfoort staat Brink CV techniek klaar om cv-ketels of ander gasgestookte apparaten in topconditie te houden. Door zijn inmiddels jarenlange ervaring kan hij adviseren op het gebied van verwarming, afzuigboxen, warmte terugwinsystemen, keukenkranen en douchemengkranen.
Brink CV-techniek was zoals veel monteurs, technici en elektriciens veel tijd kwijt aan het werken op papier. Denk aan werkbonnen, contracten bijhouden, afspraken plannen, etc. Toch is dat nu eenmaal hoe het vaak gaat en had hij er niet veel problemen mee. Tot er vanuit de opdrachtgevers steeds vaker gevraagd werd om digitale overzichten te ontvangen van geleverd werk. Dit was een reden om aan de bel te trekken.
De wens was om een deel van de huidige workflow te automatiseren. De huidige werkflow is met veel papierwerk en weinig digitale automatisering. Om bepaalde processen te vereenvoudigen bieden wij in een Portal aan waar veel van de huidige papieren flow niet meer nodig is. PingOnline is in staat deze wens op een goede en veilige manier te vertalen in de vorm van een Portal genaamd DeDigitaleWerkbon.
Way of working
Samen hebben we de hele situatie bekeken, de problemen en bottlenecks inzichtelijk gekregen en een plan gemaakt om processen te automatiseren. Alles gericht op gebruiksvriendelijkheid voor Richard en het ontzien van extra werk.
Voor een goed werkende Portal is het belangrijk om een aantal stappen te volgen. We starten hiermee met het functioneel ontwerp. Het functioneel ontwerp is de blauwdruk van de website en hierin wordt in samenspraak met jullie bepaald welke indeling & functionaliteiten de portal krijgt, de werking en de positie ervan. Dit wordt uitgewerkt in Wireframes. Wireframes zijn een getekende opzet van de belangrijkste pagina’s van de Portal inclusief de functionele werkingen van de pagina’s.
Na het maken van het functioneel ontwerp zal er aan de hand van de functies en Wireframes een design gemaakt worden. Rekening houdend dat de Portal vooral op de iPad gebruikt zal worden, zullen we er ook vanuit gaan dat deze werkt op een smartphone en een computer/laptop.
Werking
Gebruikersbeheer: De portal werkt met een standaard gebruikersbeheer met een login, de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord aan te vragen en gebruikers toe te voegen. Dit kan gebruikt worden om andere monteurs in hetzelfde bedrijf toegang te geven.
Overkoepelende bedrijven: Ook overkoepelende bedrijven (van bijvoorbeeld appartementencomplexen) kunnen toegevoegd worden. Er kan een uitdraai gemaakt worden van alle werkbonnen die vallen onder de overkoepelende bedrijven.
Klantenbeheer: In de portal kunnen klanten toegevoegd worden met alle nodige informatie, zoals NAW-gegevens, e-mail, CV informatie, type contract. Klanten kunnen eenvoudig gewijzigd, verwijderd of opgezocht worden via een zoekfunctie.
Werkbonnen toevoegen: werkbonnen (de grote winst) kunnen toegevoegd worden waarna er aan het onderhoud gewerkt kan worden. Tijdens het onderhoud vink je items af met de Ipad. Tijdens het toevoegen van werkzaamheden waar je mee bezig bent, zal de Portal ook direct de werkzaamheden opslaan, mocht de iPad opeens leeg zijn of een storing hebben, kun je altijd terug naar waar je was in het proces. Wanneer de werkzaamheden klaar zijn, klik je op een button “werkzaamheden afronden”, er komt een nieuwe pagina in beeld waar je een overzicht hebt van de werkzaamheden, klantgegevens en de standaardgegevens zoals een datum.
De klant kan dit overzicht beoordelen en goedkeuren met een handtekening en ‘akkoord’
Werkbonnen overzicht:
- Via het overzicht van de werkbonnen kun jij de open werkbonnen, de werkzaamheden zien van die dag (of eventueel als je het na 3 dagen doet, van 3 dagen bijvoorbeeld) die nog geaccordeerd moeten worden.
- In dit overzicht kun jij ook zien of een werkbon (met factuur) digitaal of via de post verzonden moet worden als je dit bij de klantgegevens ingesteld hebt.
Live
Op dit moment maakt onder andere Brink CV-Techniek tevreden gebruik van DeDigitaleWerkbon. Zijn klanten staan erin, ook zijn afspraken en onderhoudscontracten. Het meest tijdrovende klusje, de werkbonnen, zijn nu allemaal online af te vinken én te accorderen. Richard vult de werkbon direct in op zijn Ipad tijdens het onderhoud bij de klant. Zijn klant kan met een pennetje een akkoord geven. Hiermee bespaart hij een hoop tijd, papierwerk en heen- en weer mailen.
En het overgaan van het vertrouwde systeem naar een nieuw digitaal systeem viel hem 100% mee!
Meer weten?
Neem vrijblijvend contact met ons op om te bespreken wat wij voor jou kunnen betekenen.