Customer portal nodig?

Is een customer portal of client portal nog een leuke functie te noemen, of is het meer een vereiste? In een recent onderzoek van Statista gaf 88% van de respondenten aan dat ze verwachten dat een bedrijf of merk een online customer portal aanbiedt. Het is een tijdperk van zelf service en hoe jouw bedrijf omgaat met deze marktvraag kan het verschil betekenen tussen tevreden klanten of gemiste verwachtingen.

webapplicatie laten maken

Een customer portal voor:

Omzetgroei

  • Sales efficiency: sales strategischer inzetten.  
  • Retentie: klantloyaliteit vergroten door service beleving & cross en upsell .
  • Lead nurturing.

Marges verbeteren

  • 24/7 service leveren tegen lagere kosten  (call reductie).
  • Verminderen van fouten.  
  • Automatisering van processen met de klant centraal.
  • Meer en betere service leveren.

Nieuwe Business Modellen

  • Aanbieden van nieuwe diensten via het customer portal.
  • Customer portal als platform.  

Relevante cases

Higher Level

Vernieuwing van het grootste ondernemersforum van Nederland.

Dyslexie font

Meer zelfservice voor gebruikers van Dyslexiefont met de geavanceerde MijnOmgeving om licenties, fonts en andere zaken te beheren. ​

Mee Omhoog

Op maat gemaakte portal en MijnOmgeving voor reserveringen en ballonvaarten.

Yice

Een overzichtelijk en veilig control centrum om risicomanagement en compliance voor elke branche op orde te krijgen.

Definitie Customer Portal

Een klantenportaal is een software-interface die klanten volledige zelf service geeft. Ze kunnen belangrijke statistieken, ondersteuningsverzoeken of andere informatie volgen, zoals bestellingen of bepaalde documenten die gemakkelijk kunnen worden gedeeld. Het helpt de klantrelatie te versterken en biedt een transparant, veilig en open forum voor samenwerking.

Het gebruik van customer of client portals heeft zich de afgelopen jaren snel ontwikkeld en er is veel meer interactie. Voorheen konden klanten alleen hele eenvoudige taken uitvoeren, zoals toegang tot documenten. Vandaag de dag kunnen gebruikers uiteenlopende zaken zelf beheren in hun eigen customer portal. Lees in onze blog meer over de mogelijkheden van customer portals.

Ping Customer Portal

Met een customer portal van PingOnline verminder je elke barrière tussen jouw bedrijf je klant. Met onze customer portal kun je de portal aanpassen aan de branding van je bedrijf. De klanten krijgen een eigen account waarop ze kunnen inloggen, instellingen beheren en notificaties kunnen krijgen. Binnenin hebben ze de mogelijkheid om met een paar klikken tickets op te halen en te volgen en toegang te krijgen tot alle eerdere vragen met antwoorden. Dit geeft je klanten een volledig beeld van hun interacties met je bedrijf en een handig, toegankelijk forum voor het doen van toekomstige verzoeken.

Een customer portal hoeft niet ingewikkeld te zijn, maar moet wel effectief zijn om een ​​blijvende en positieve indruk achter te laten bij de klant. Met een op maat gemaakt dashboard van hun belangrijke informatie en direct contact met ondersteuning (klantenservice) is dit een ideale keuze bij het ontwikkelen van je klantrelaties tot ver in de toekomst.

icon-solution

Maatwerk

icon-doel

Meedenken

icon-list

Support

icon-superhero

Succes

PingPortal

PingOnline maakt alle soorten portals met behulp van ons eigen PingPortal. Dankzij de veelzijdigheid van dit Content Management Systeem, kunnen complexe systemen moeiteloos worden geïntegreerd in de website. Om webapplicaties goed te laten werken maken we gebruik van verschillende technieken en programmeertalen als HTML, CSS en javascript, maar ook server-side scripting talen als PHP, SQL en jQuery. Ook zorgen we altijd voor de juiste softwarekoppelingen om alle betrokken systemen naadloos op elkaar aan te laten sluiten. Lees hier meer over API koppelingen.

Twijfel je zelf nog over het laten ontwikkelen van een portal? We gaan graag met je in gesprek over jouw unieke case en het mogelijke kostenplaatje. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek met of bij Ping! Nog even verder kijken? Lees hier meer over onze way of working.

Meer weten?

    Bel ons

    Ben je toe aan vergemakkelijken van bedrijfsprocessen en digitale innovatie? Of wil je meer weten over onze oplossingen of even sparren over een goed idee? 

    Let’s talk! We horen graag meer over jouw bedrijf en hoe we je kunnen helpen.