Klantportalen

(Klant)portalen zijn afgesloten omgevingen die specifieke informatie inzichtelijk maken aan jouw klanten of gebruikers van het product of dienst. De omgeving is vaak ingericht voor service of sales en de gebruiker kan in een eigen omgeving, op ieder moment bepaalde informatie raadplegen en beheren. PingOnline maakt uiteenlopende portalen met hoge security, intuïtieve designs en geavanceerde softwarekoppelingen.

webapplicatie laten maken

Voordelen van een klantportaal

  • De klant heeft op ieder moment toegang tot relevante informatie.
  • Transparantie voor de gebruiker.
  • Verbeterde gebruikerservaring met een hogere klanttevredenheid score.
  • Betere klantenbinding.
  • Minder kosten voor ondersteuning.
  • Inzicht in orders en facturen door een koppeling met het ERP-systeem. 

Wat is een klantportaal?

De vraag naar zelfservice opties groeit. Een klantportaal is de uitgelezen kans om jouw klanten meer (zelf)service te bieden. Een klantportal geeft transparantie én verhoogt automatisch engagement met jouw merk of product. Met een eigen account logt de klant in om vervolgens benodigde informatie te kunnen raadplegen wanneer het de klant uitkomt.

Een klantportaal is een afgesloten digitale omgeving voor je klant of gebruiker van je product of dienst. Simpel gezegd, wanneer je op een website komt en je ziet ergens rechtsboven de knop ‘inloggen’ is dit meestal een klantportaal. De omgeving is ingericht voor service of sales en de gebruiker kan in zijn of haar eigen omgeving bepaalde informatie raadplegen en beheren. Een klantportaal wordt ook wel een mijn-omgeving, client portal, customer portal, user portal, extranet of webportaal genoemd. Natuurlijk zijn er ook een hoop verschillende type klantportalen, een kleine greep uit de brede mogelijkheden:

  • B2C (bestel, factuur of andere klantinformatie inzien),
  • B2B (inzien van bepaalde bedrijfsprocessen of analyses),
  • Klantportalen voor gemeenten en overheden (verhuizingen doorgeven, nieuw rijbewijs aanvragen),
  • Klantportalen voor instellingen zoals ziekenhuizen en scholen (inzien van patiëntinformatie zoals afspraken of inzien van cijferlijsten).
icon-solution

Maatwerk

icon-doel

Meedenken

icon-list

Support

icon-superhero

Succes

Een Ping klantportaal

Met een customer portal van PingOnline verminder je elke barrière tussen jouw bedrijf je klant. Met onze customer portal kun je de portal aanpassen aan de branding van je bedrijf. De klanten krijgen een eigen account waarop ze kunnen inloggen, instellingen beheren en notificaties kunnen krijgen. Binnenin hebben ze de mogelijkheid om met een paar klikken tickets op te halen en te volgen en toegang te krijgen tot alle eerdere vragen met antwoorden. Dit geeft je klanten een volledig beeld van hun interacties met je bedrijf en een handig, toegankelijk forum voor het doen van toekomstige verzoeken.

Een customer portal hoeft niet ingewikkeld te zijn, maar moet wel effectief zijn om een ​​blijvende en positieve indruk achter te laten bij de klant. Met een op maat gemaakt dashboard van hun belangrijke informatie en direct contact met ondersteuning (klantenservice) is dit een ideale keuze bij het ontwikkelen van je klantrelaties tot ver in de toekomst.

Hoe maken we het?

Met een klantportaal combineer je datastromen uit meerdere bronnen op een slimme manier in één portal. Door alle relevante diensten op één centraal punt samen te brengen bied je een plek aan je klant waar ze alles kunnen vinden wat ze nodig hebben. Het is essentieel dat hier de juiste informatie wordt uitgewisseld en hier ook structuur in wordt aangebracht. Voor het uitwisselen van informatie gebruiken we op maat gemaakte API-koppelingen en standaard connecties. 

Door middel van de juiste koppelingen en connecties met databases en andere softwaresystemen zorgen we dat de juiste informatie zichtbaar wordt voor de juiste persoon op het juiste moment op de juiste plek. We hebben ruime ervaring in het bouwen van omgevingen waar ingewikkelde connecties nodig zijn en data security essentieel is.

Relevante cases

Dyslexiefont

Meer zelfservice voor gebruikers van Dyslexiefont met de geavanceerde MijnOmgeving om licenties, fonts en andere zaken te beheren. ​

Veducon en Meraki

De implementatie van netwerken en infrastructuren in wereldwijde retail winkels beveiligen met een portal en API.

Higher Level

Vernieuwing van het grootste ondernemersforum van Nederland.

Yice

Een overzichtelijk en veilig control centrum om risicomanagement en compliance voor elke branche op orde te krijgen.

Mee Omhoog

Op maat gemaakte portal en MijnOmgeving voor reserveringen en ballonvaarten.

Meer weten?

    Bel ons

    Toe aan een nieuwe website of een uitbreiding van de huidige?

    Let’s talk! We horen graag meer over jouw bedrijf en hoe we je kunnen helpen. 

    Diensten

    PingOnline heeft meer dan een decennium ervaring in het ontwikkelen van geavanceerde webtoepassingen & maatwerk software. De ruime ervaring en specialistische kennis stelt ons in staat om de mogelijkheden van verschillende soorten software en webtoepassingen optimaal te benutten. We realiseren jouw wensen van concept tot realisatie. Van idee tot eindproduct. Ook daarna staan we voor je klaar. We streven altijd naar een langdurige en persoonlijke samenwerking.