Portal laten maken?
PingOnline bouwt portals met geavanceerde functionaliteiten waarbij we nadruk leggen op gebruiksvriendelijkheid. Met een goed staaltje programmeerwerk en de juiste softwarekoppelingen zorgen we voor overzichtelijke afgesloten omgevingen voor jou, medewerkers, klanten of gebruikers. Niet in de laatste plaats komt een intuïtief design en hoge security voor de meest vertrouwelijke informatie. Een decennia aan ervaring bied je een scala aan mogelijkheden voor de ontwikkeling van gebruiksvriendelijke portals.
Een portal laten maken om...
- Klanten of gebruikers beter te bedienen.
- Inzicht te verstrekken rondom complexe zaken.
- Informatie te personaliseren.
- Verschillende systemen te koppelen.
- Tijd te besparen in bedrijfsprocessen en administratie.
- Onboarding, trainingen en scholing te verzorgen.
Wanneer heb je een portal nodig?
Een portal is vaak een afgesloten omgeving die bereikbaar is in de browser. Medewerkers, klanten of gebruikers kunnen inloggen en het systeem en bijbehorende informatie raadplegen.
Portals zijn vaak een volgende stap in je bedrijfsvoering. Je biedt bijvoorbeeld meer service of een platform aan je klanten of automatiseert of optimaliseert onhandige of tijdrovende processen.
De meest overkoepelende redenen zijn voor een portal zijn:
- Tijdsbesparing: Door efficiënt inrichten van bedrijfsprocessen of koppelen van systemen worden werkzaamheden zoals administratie, boekingen, verwerken van bestellingen, etc., geautomatiseerd of geoptimaliseerd. Ook zaken als rapportages en managementtaken kunnen centraal worden getoond, real time worden bijgehouden en eenvoudig gedeeld. Geen handmatige rapportages invullen op excel, gedoe met mappen, versies en delen.
- Flexibiliteit: Medewerkers of gebruikers kunnen altijd bij bepaalde informatie. Bijvoorbeeld bestellingen plaatsen of informatie raadplegen. Net als een softwarepakket kan een portal veel functionaliteiten bevatten. Lees hier meer over klantomgevingen.
- Call reductie: klanten die zelf bepaalde informatie in kunnen zien of handelingen kunnen uitvoeren zullen automatisch minder contact opnemen!
- Overzicht: Informatie zoals bestellingen, certificeringen, management, verkoop en marketing kan met behulp van een portal overzichtelijk, realtime en centraal weergeven worden.
- Service: Een portal dient vaak als een afgesloten omgeving waar de klant (of eindgebruiker) zelf bepaalde werkzaamheden kan uitvoeren, inzien of aanvragen. Dit wordt ook wel een Mijn-Omgeving, clientportal of customer portal genoemd. Je biedt je klant of gebruiker de mogelijkheid op zelf service en zorgt voor binding met je dienst of merk. Ook zorg je voor call reductie wanneer klanten zaken zelf kunnen regelen.
- Verkoopkanaal: Een portal kan uitstekend dienen als een service of verkoopkanaal. Met een afgesloten omgeving bind je je klant aan jouw merk.
Maatwerk
Meedenken
Support
Succes
PingPortal
PingOnline maakt alle soorten webapplicaties met behulp van ons eigen PingPortal. Dankzij de veelzijdigheid van dit Content Management Systeem, kunnen complexe systemen moeiteloos worden geïntegreerd in de website. Om webapplicaties goed te laten werken maken we gebruik van verschillende technieken en programmeertalen als HTML, CSS en javascript, maar ook server-side scripting talen als PHP, SQL en jQuery. Ook zorgen we altijd voor de juiste softwarekoppelingen om alle betrokken systemen naadloos op elkaar aan te laten sluiten. Lees hier meer over API koppelingen.
Twijfel je zelf nog over het laten ontwikkelen van een portal? We gaan graag met je in gesprek over jouw unieke case en het mogelijke kostenplaatje. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek met of bij Ping! Nog even verder kijken? Lees hier meer over onze way of working.
Relevante cases
Meer weten?
Bel ons
Ben je toe aan vergemakkelijken van bedrijfsprocessen en digitale innovatie? Of wil je meer weten over onze oplossingen of even sparren over een goed idee?
Let’s talk! We horen graag meer over jouw bedrijf en hoe we je kunnen helpen.