Customer portal nodig?
Is een customer portal of client portal nog een leuke functie te noemen, of is het meer een vereiste?
In een recent onderzoek van Statista gaf 88% van de respondenten aan dat ze verwachten dat een bedrijf of merk een online customer portal aanbiedt. Het is een tijdperk van zelf service en hoe jouw bedrijf omgaat met deze marktvraag kan het verschil betekenen tussen tevreden klanten of gemiste verwachtingen.

Een customer portal voor:
Omzetgroei
- Sales efficiency: sales strategischer inzetten.
- Retentie: klantloyaliteit vergroten door service beleving & cross en upsell .
- Lead nurturing.
Marges verbeteren
- 24/7 service leveren tegen lagere kosten (call reductie).
- Verminderen van fouten.
- Automatisering van processen met de klant centraal.
- Meer en betere service leveren.
Nieuwe Business Modellen
- Aanbieden van nieuwe diensten via het customer portal.
- Customer portal als platform.
Definitie Customer Portal
PingPortal
PingOnline maakt alle soorten portals met behulp van ons eigen PingPortal. Dankzij de veelzijdigheid van dit Content Management Systeem, kunnen complexe systemen moeiteloos worden geïntegreerd in de website. Om webapplicaties goed te laten werken maken we gebruik van verschillende technieken en programmeertalen als HTML, CSS en javascript, maar ook server-side scripting talen als PHP, SQL en jQuery. Ook zorgen we altijd voor de juiste softwarekoppelingen om alle betrokken systemen naadloos op elkaar aan te laten sluiten. Lees hier meer over API koppelingen.
Twijfel je zelf nog over het laten ontwikkelen van een portal? We gaan graag met je in gesprek over jouw unieke case en het mogelijke kostenplaatje. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek met of bij Ping! Nog even verder kijken? Lees hier meer over onze way of working.
Ping Customer Portal
Met een customer portal van PingOnline verminder je elke barrière tussen jouw bedrijf je klant. Met onze customer portal kun je de portal aanpassen aan de branding van je bedrijf. De klanten krijgen een eigen account waarop ze kunnen inloggen, instellingen beheren en notificaties kunnen krijgen. Binnenin hebben ze de mogelijkheid om met een paar klikken tickets op te halen en te volgen en toegang te krijgen tot alle eerdere vragen met antwoorden. Dit geeft je klanten een volledig beeld van hun interacties met je bedrijf en een handig, toegankelijk forum voor het doen van toekomstige verzoeken.
Een customer portal hoeft niet ingewikkeld te zijn, maar moet wel effectief zijn om een blijvende en positieve indruk achter te laten bij de klant. Met een op maat gemaakt dashboard van hun belangrijke informatie en direct contact met ondersteuning (klantenservice) is dit een ideale keuze bij het ontwikkelen van je klantrelaties tot ver in de toekomst.
Relevante Cases
We werken voor diverse bedrijven uit verschillende branches. Wij koesteren onze klantrelaties. Veel van onze klanten zijn al jarenlang klant! Hieronder een greep uit ons werk.

Dyslexie font
Meer zelfservice voor gebruikers van Dyslexiefont met de geavanceerde MijnOmgeving om licenties, fonts en andere zaken te beheren.

YICE
Een overzichtelijk en veilig control centrum om risicomanagement en compliance voor elke branche op orde te krijgen.
Meer weten?
Bel ons
Ben je toe aan vergemakkelijken van bedrijfsprocessen en digitale innovatie? Of wil je meer weten over onze oplossingen of even sparren over een goed idee?
Let’s talk! We horen graag meer over jouw bedrijf en hoe we je kunnen helpen.